Termékek Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

ÁSZF

ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Az elektronikus szerződéskötés feltételei és lépései a viztisztitobazis.hu weboldalon vásárlóink által leadott megrendelésekre.

Minden, a weboldalon leadott megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet hatálya alá tartozik.

 

Vásárlási feltételek

A termék kiválasztása

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét. Itt van lehetősége a kupon beváltására (ha van), amely kedvezmény automatikusan jóváírásra kerül, így már a kedvezményes végösszeget láthatja.
 


A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (kiszállítás, kiszállítás beszereléssel (opcionálisan választható felár ellenében), valamint fizetési módot (utánvét, banki előre átutalás). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

Megrendelést leadni a webshopunkban kizárólag azután lehetséges, ha a megrendelő jelen ÁSZF tartalmával egyetértő jelölőnégyzetet bejelöli. Megrendelő jelen ÁSZF tartalmát elolvashatja a megrendelés előtt.

A  megrendelés időpontja az amikor megrendelése beérkezik online rendszerünkbe és az automatikusan rögzítésre kerül. A beérkezés/rögzítés időpontja a szerver belső órája szerinti időpont. A rögzített megrendelések online kerülnek iktatásra, azok bármikor visszakereshetőek rendelési szám, illetve a vásárló adatai alapján is.

A megrendelés elküldését követően néhány percen belül kap egy visszaigazoló emailt, amelyben tájékoztatjuk a megrendelés részleteiről . Ebben az automata levelünkben még nem  tájékoztatjuk a termék várható kiszállítási idejéről. A rendelése feldolgozását követően fog kapni a megrendelő egy második visszaigazoló e-mailt, amiben már tájékoztatjuk a kiszállítás részleteiről. 

A megrendelés teljesítése az előző pontokban leírt és a vásárló által kiválasztott módon történik meg. Minden megrendeléshez számlát adunk.

Kérjük, hogy átvétel előtt a csomag sérülésmentes állapotát ellenőrizni szíveskedjen, amennyiben a csomagoláson bármilyen fizikális sérülést észlel, vetessen fel jegyzőkönyvet a szállítást végző futárral!

 

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.


Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, de az ÁFÁ-t NEM tartalmazzák, mivel a VíztisztítóBázis üzemeltetése alanyi adómentes (AAM) egyéni vállalkozás. Az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

 


Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.

 

A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik. Amennyiben nem kapna visszaigazoló emailt a rendelés beérkezéséről, kérjük jelezze munkatársainknak.

Fizetési feltételek
Áruházunkban utánvéttel vagy banki előre átutalással, személyes átvétel során készpénzzel van lehetősége fizetni.

Utánvét esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének. Beszerelés igénylése esetén a szolgáltatás bruttó díja is ilyenkor kerül kifizetésre.

Előre utalásnál a banki információkat a kiküldött értesítő e-mailben vagy az Impresszum oldalunkon találja meg. A kiszállítás az utalásnak a szolgáltató bankszámlájára való beérkezését követően történik. 

Személyes átvételre is van lehetőség átvételi pontunkon. A Víztisztító Bázisnak nincsen szaküzlete, az átvételi pontunkon raktárkészletet nem tartunk, a személyes átvétel választása során minden esetben telefonos egyeztetés szükséges a megrendelt termék(ek) átvételéhez.

Szállítás
A küldemények kézbesítése házhoz szállítással történik. A termék várható szállítási idejét a webáruház ismerteti a második visszaigazoló e-mailben. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon. Kiszállítási idő:1-5 munkanap, de legkésőbb a megrendelés a hozzánk történő megérkezését követő 14 napon belül (jogszabály szerint 30 nap) teljesítjük. Egyes esetekben a kiszállítást saját munkatársunk végzi, ennek időpontjáról szintén a második visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk.

 

A szállítástól elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A szerződéstől az áru átvételét követő tizennégy munkanapon belül indokolás nélkül elállhat (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, 20. § (2) bekezdés). Ebben az esetben az eladó köteles a vevő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást és az áru visszaszolgáltatását követő tizennégy napon belül visszatéríteni (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, 23. § (1) bekezdés). Fontos! A vevő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. Az eladó követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha a terméket már használatba vette a vevő, az eladó nem köteles visszavenni azt, illetve felszámolhatja a készülék felújításának költségét. Kérjük, hogy az átvételi elismervényt csak abban az esetben írja alá, ha a csomagját tételesen ellenőrizte, mert az átvétel utáni hiányosságokra vonatkozó reklamációkat nem áll módunkban elfogadni.


A termék visszaküldése
A terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.


Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.

Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a "Vevőszolgálat" vagy "Elérhetőségek" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására.

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben, vagy telefonon kerülhet sor.

 

Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül.

 

 

A 100% pénzvisszafizetési garancia (elállási jog) érvényesítésének feltételei:

1. Az elállási jog érvényesítéséhez az eredeti számla, illetve amennyiben van az adott termékhez, garancia papírok szükségesek.

2. Az elállási jog csak a gyári csomagolású, sérülésmentes termékre gyakorolható. (Ettől csak abban az esetben tudunk eltekinteni, ha a vásárlás alkalmával a termék nem ilyen feltételekkel került átadásra Fogyasztónak) 

Figyelem: víztisztítóknál és szűrőbetéteknél az üzembe helyezett termékekre (gyárilag fertőtlenítettek!) higiéniai okokból nem érvényesíthető az elállás joga, csak a garanciális jogok! (45/2014. Korm. rend. 14.pont 29. § e, f.)

3. A fentieket figyelembe véve az áru ellenértékét legkésőbb az áru visszaérkezését követő 14 napon belül visszautaljuk a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra.

Előzetes egyeztetés nélkül visszaküldött és/vagy utánvéttel érkező terméket nem áll módunkban átvenni.

4. A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.

5. Abban az esetben, ha a terméket a Fogyasztó használatba vette, és nem tudja hiánytalan csomagolásban, illetve karc-, és sérülésmentesen visszajuttatni, a termék visszavásárlását nem tudjuk vállalni, ezért azt visszajuttatjuk a Fogyasztónak a Fogyasztó költségére.

A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 17/1999. Kormányrendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.

Amennyiben élni szeretne az elállási jogával, kérjük az átvételt követő 14 munkanapon belül vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal, egyeztessen a pénzvisszafizetés lehetőségéről, majd eredeti csomagolásban és címkével, számlával, garanciális papírral (amennyiben van ilyen a termékhez) küldje vissza a terméke(ke)t saját költségén a címünkre. A termék visszaérkezését követő legkésőbb 30 napon belül visszautaljuk a vételárat.

 

 

Garancia, szavatosság és jótállás

A ViztisztitoBázis.hu webshopban értékesített termékekre általában 6 hónap szavatossági időt vállal. Az ettől eltérő szavatossági idő vagy jótállás és ennek időtartama az adott áru mellett van feltüntetve. Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk.-ban a 45/2014. (II. 26.) sz. kormányrendeletben foglaltak az irányadóak. Az egyes termékekre vonatkozó szavatossági és jótállási feltételek tekintetében speciális rendelkezések találhatóak az egyes termékcsoportokra vonatkozó rendelkezések között, illetve az egyes termékek mellett.

A szavatossági/garanciális jogok érvényesítésének feltétele a számla eredeti vagy másolati példányának, valamint a garanciális iratok bemutatása.

Ha a termék gyári hibás, akkor forduljon hozzánk minőségi kifogásával. Szavatossági igény estén a Vásárló kérheti a termék javítását, cseréjét, vagy a vételár csökkentését. A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a garanciális igény nem érvényesíthető.

 

 

Víztisztító készülékek garanciája:

A készülékre vonatkozó garancia 1+6 év. A készülék műszaki garanciája 1 év. A teljes körű garancia feltétele a cégünk szervizesei által elvégzett féléves szűrőcsere, mely esetben minden alkalommal + fél évig garanciát vállalunk a következő esedékes szűrőcseréig, 7 éven keresztül. Amennyiben az ügyfél nem kéri az OTH által javasolt 3 havonkénti fertőtlenítést, úgy a garancia nem vonatkozik a készülék lefertőződésére. A jótállás érvényesítéséhez mindenképpen szükséges az eredeti számla bemutatása. A jótállási felelősség nem áll fenn a következő esetekben:

  • a készülék szakszerűtlen, nem a cégünk szervizese általi üzembe helyezése (vízhálózatba bekötése) miatt bekövetkező meghibásodás esetén,
  • a gyártó által előírt rendszeres szűrőcserék / karbantartások elmulasztása esetén,
  • a használati útmutatótól eltérő használat, kezelés miatt bekövetkezett hiba esetén (pl. kútvíz szűrése, meleg víz átfolyatása a készüléken, alacsony víznyomáson való üzemeltetés),
  • a készülék lefertőződése esetén,
  • az erőszakos beavatkozásból, elemi csapásból, helytelen szállításból vagy raktározásból adódó törések és meghibásodások esetén.

A fentiekben felsorolt okokból meghibásodott termék javítási költsége a jótállás időtartamán belül is a vásárlót terheli. A jótállási idő lejárta után a választott szervizelési csomagban foglalt garancia vonatkozik a készülékre.

 


Garanciát kizáró tényezők:

  • Átalakítás, szakszerűtlen kezelés, sérülések, helytelen tárolás, nem megfelelő szállítás vagy elemi kár.
  • Nem megfelelő tápellátás következtében fellépő elektronikai meghibásodás.
  • Természetes elhasználódás.

(Vonatkozó jogszabályok: 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet, 151/2003. (IX.22) Kormányrendelet.)

 

 

Tulajdonjogi kikötés

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad.

 

Vegyes rendelkezések

Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően a mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.

Az ÁSZF-et kiadta a viztisztitobazis.hu üzemeltetője: 

A VíztisztítóBázis fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF-t részben vagy egészben bármikor módosíthatja, visszavonhatja, megszüntetheti.